Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

"Αμυγδαλιά, η νυφούλα του χιονιά"

Κλαδιά αμυγδαλιάς άρχισαν να καταφθάνουν στο νηπιαγωγείο μας.
 Αυτό στάθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με την αμυγδαλιά και τα σύμβολά της.

Ανακάλυψαν το όνομά της από το αίνιγμα :

"Είτε κοπελούδα είτε μια παιδούλα, 

μια φορά τον χρόνο ντύνομαι νυφούλα".

Ποια είναι; 

 Η αμυγδαλιά.

Ένα τραπέζι στρώθηκε στις τάξεις, για παρατήρηση, αισθητηριακές ασκήσεις.
Έτσι μύρισαν, γεύτηκαν καρπούς, ξεχώρισαν αμύγδαλα από τσόφλια, αναγνώρισαν τη γύρη και τα πέταλα, καθώς και τα μέρη του δέντρου:


 μοιράστηκαν και έφαγαν σοκολάτα υγείας αμυγδάλου: 
απεικόνισαν την έννοια χώρου "ανάμεσα":
Η αμυγδαλιά στη μυθολογία: Είδαν το παρακάτω βίντεο (πατώντας την εικόνα μπορείτε να το δείτε).
Την ζωγράφισαν:
Την άλλη ημέρα το ένα τμήμα παρασκεύασε "βραχάκια" 
Συνταγή μόνο 2 υλικά: 250γρ κουβερτούρα και 170γρ. αμύγδαλα.
Με αφορμή αυτό, έκαναν και φυσικές επιστήμες, αφού διαπίστωσαν ότι η σοκολάτα από στερεή, όταν ζεσταθεί γίνεται υγρή και όταν κρυώσει πάλι στερεοποιείται.
Νόστιμα!
Την άλλη ημέρα μια συμμαθήτριά μας θέλησε να φτιάξει παραδοσιακά αμυγδαλωτά και με χαρά τα μοίρασε στα παιδιά. Πόσο μας ενθουσίασε! Σε ευχαριστούμε πολύ!
Στη συνέχεια παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής του ζωγράφου Βίνστεντ Βαν Γκόγκ, συζητώντας για την τεχνική του, επικεντρώθηκαν στο συγκεκριμένο πίνακα με τίτλο "κλαδιά αμυγδαλιάς".
Εμπνεύστηκαν  απ' αυτόν και με διάφορες τεχνικές, τον  ζωγράφισαν, 
Χόρεψαν και τραγούδησαν στο τραγούδι "Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά" (πατώντας την εικόνα μπορείτε να το δείτε).
Για να ενδυναμώσει η λεπτή κινητικότητα των παιδιών, δημιούργησαν "το δέντρο αμυγδαλιάς", όπου τα άνθη ήταν ...ποπ - κορν.
Τα έργα μας:
Το δέντρο στις πόρτες των τάξεων έγινε αμυγδαλιά: