Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

Ταξίδι στους πόλους.

 Όλα ξεκίνησαν με το παραμύθι "Ο μεγάλος χνουδωτός" ένα παραμύθι όπου  μεταφέρει τα παιδιά στη Γροιλανδία, γνωρίζουν τα ιγκλού και τον διαφορετικό τρόπο ζωής σε αυτή την περιοχή της γης.

Μπορείτε να το δείτε στο διαδίκτυο, στο παρακάτω βίντεο:

Τα παιδιά απεικόνισαν ποιον θα ήθελαν να έχουν μαζί τους.
Είδαν το βίντεο: "Που ζουν οι πολικές αρκούδες".
Δημιούργησαν ομαδικό έργο, με τα ζώα που ζουν στο βόρειο πόλο:
Όταν έκαναν αγγλικά μεταφέρθηκαν στην Ανταρκτική και στα ζώα που ζουν εκεί.
Κατόπιν πήραν πληροφορίες για τη ζωή των πιγκουίνων από το παρακάτω βίντεο:
Τραγούδησαν και χόρεψαν με το παιχνιδοτράγουδο "Πιγκουίνοι"
Κάθε πιγκουΐνος γεννάει μόνο ένα αυγό που απ' αυτό θα βγει μόνο ένα πιγκουϊνάκι.
Κατασκεύασαν πιγκουΐνους
και θαλάσσιους ελέφαντες:
Είδαν βίντεο "Πως να ζωγραφίσουν πιγκουΐνο" 
και κάθισαν όλα μαζί και παρακολούθησαν και ζωγράφισαν. 
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να το δείτε:

Για να δημιουργήσουν το περιβάλλον που ζουν, πρότειναν μαρκαδόρους, χαρτοπετσέτα 
και το τελικό αποτέλεσμα:
 Θαύμασαν το πολικό σέλας στην ανταρκτική, από το παρακάτω βίντεο
και δημιούργησαν ομαδικό έργο, με την εικόνα που τους εντυπωσίασε:
Είδαν και την φωτογραφία από τη NASA:
Πηγή: Από NASA - IMAGE Spacecraft Pictures Aurora : Image of the Day, Κοινό Κτήμα, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=735517

Με ατομικά έργα στόλισαν την τάξη τους.
Φυσικές επιστήμες:
Πώς μπορούν να δημιουργήσουν πάγο;
Τα παιδιά υπέθεσαν και κάθισαν όλα μαζί για να πειραματιστούν:
Ανακάλυψαν τις ιδιότητες των υγρών: ρέουν και παίρνουν το σχήμα του αντικειμένου που τοποθετούνται.
Και λίγο μαθηματικά: τοποθέτησαν τα ποτήρια με την περισσότερη ποσότητα νερού στη λιγότερη και το αντίστροφο:
  
Στη συνέχεια έβαλαν μπωλ με νερό στην κατάψυξη, όπου η θερμοκρασία είναι μικρότερη από  0 °C, και στην συντήρηση του ψυγείου, όπου η θερμοκρασία είναι λίγο πιο μεγάλη από  0 °C
Την άλλη ημέρα διαπίστωσαν, ότι στην κατάψυξη έγινε πάγος (στερεό) 
και στην συντήρηση παρέμεινε στην ίδια κατάσταση (υγρό):
Έμαθαν ότι το νερό από υγρό αλλάζει μορφή στους  0 °C, και γίνεται πάγος.
Για να βγάλουν τον πάγο από τα μπωλ, με τα χεράκια τους τα θέρμαναν απ' έξω:
Διαπίστωσαν την μεταβολή της φυσικής κατάστασης του νερού ανάλογα με τη θερμοκρασία. 
Με αφορμή αυτό συζήτησαν για τις καταστάσεις της ύλης: υγρά, στερεά, αέρια.
Για να καταλάβουν ότι το αέριο είναι παντού και μπορεί να συμπιεστεί, εγκλώβισαν σε μια σακούλα αέρα και την πίεσαν
 καθώς και σε ένα μπαλόνι:
Μετά απ' αυτά, απεικόνισαν το νερό στις τρεις καταστάσεις της ύλης:
Άλλο ένα πείραμα: Πήραν διάφορα μικροαντικείμενα από τη φύση και προσπάθησαν να προβλέψουν, να παρατηρήσουν τη φυσική κατάσταση των υλικών κατά τη διαδικασία ψύξης - απόψυξης.

 
Συμπέραναν: Τα στερεά δεν αλλάζουν κατάσταση, παραμένουν στερεά σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Τα πειράματα τα χάρηκαν πολύ.
Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τον κύκλο του νερού:

Πειραματίστηκαν:
και τον ζωγράφισαν
Οικολογία: Στο τέλος τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν, για το πόσο εύθραυστο είναι το περιβάλλον μας, τα ζώα που ζουν σε αυτό, πως οι άνθρωποι το επηρεάζουν και πόσο προσεχτικοί πρέπει να είναι γι' αυτό.