Από το Υπουργείο Παιδείας η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού. Σκοπός είναι:
- η ευαισθητοποίηση των μαθητών στο ανάλογο θέμα
- η ενημέρωση για τις κύριες μορφές σχολικού εκφοβισμού, τις αιτίες, τούς ρόλους (θύτης, θύμα, παρατηρητές)
- η αποτροπή αρνητικών συνεπειών στις διαπροσωπικές σχέσεις
- η πρόληψη και η αντιμετώπιση εκδήλωσης βίας
- η αποδοχή διαφορετικότητας, η προαγωγή συνεργασίας, αλληλεγγύης,
- η δημιουργία ενός ασφαλούς, φιλικού περιβάλλοντος και η ενίσχυση δεσμών φιλίας.
Τι είναι Σχολικός Εκφοβισμός; Τα παιδιά συζήτησαν, αντάλλαξαν σκέψεις, εξέφρασαν εμπειρίες. Διάβασαν βιβλία, :
Κατεγράφησαν συναισθήματα, απόψεις, μορφιές εκφοβισμού, δράσεις και αντιδράσεις:
Με την αφήγηση τις ιστορίας του "Νίκου", στον οποίο ασκούνταν λεκτική βία που τον πλήγωνε και "τσαλάκωνε" την καρδούλα του, εξέφρασαν πράξεις και λόγια που θα τον κάνουν να νιώσει καλύτερα. Προσπάθησαν να βρουν τρόπους επίλυσης και αντιμετώπισης του προβλήματος.
Έγινε προσομοίωση καταστάσεων:
Ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας στάθηκε η αφορμή να διαπιστώσουν, πως όπως η οδοντόκρεμα βγαίνει από το σωληνάριο και δεν μπορεί να ξαναεπιστρέψει σ' αυτό, έτσι και συμπεριφορές και λέξεις μπορεί να πληγώσουν, να "τραυματίσουν" ανεπανόρθωτα.
Ζωγράφισαν σε ατομικά φύλλα
Ένα σύνθημα ακούστηκε από τα παιδιά: "Όχι βία - Ναι στη φιλία"
Βγήκαν έξω στην αυλή και τρέχοντας το φώναξαν να το ακούσουν όλοι στην περιοχή. Εσείς το ακούσατε;
Το αποτύπωσαν και σε ένα χαρτί όπου με την παλάμη τους έγραψαν 5 πράγματα που θα θυμούνται όταν ασκείται ή βλέπουν να ασκείται η βία.
Στόλισαν "το παγκάκι της φιλίας", όπου όποιος/α, αισθάνεται μόνος/η κάθεται εκεί και πηγαίνει κάποιος άλλος/η και του ζητά εάν επιθυμεί να παίξει μαζί του (ενσυναίσθηση). Έγραψαν ταμπέλα και το στόλισαν με κορδέλες, τις "κορδέλες της φιλίας". Συζήτησαν συμπεριφορές και τις δραματοποίησαν
Είδαν και τραγούδησαν το παρακάτω τραγούδι "Ν' αγαπάς" (πατήστε πάνω στην εικόνα για να το δείτε)