Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

"Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο..."

'Όλα άρχισαν με ένα παραδοσιακό παραμύθι, από το διαδίκτυο. 
Με τίτλο:   "Ποιός έφερε το καλοκαίρι;"   
διασκευή, απόδοση Γιολάντα Τσωρώνη. 
"Τελικά ποιος φέρνει το καλοκαίρι; Είναι μήπως το τζιτζίκι ή το μυρμήγκι;" 
"Γιατί το καλοκαίρι μόνο του έρχεται..." είπε η κουκουβάγια.
Για να το ακούσετε πατήστε εδώ. Στη συνέχεια βρήκαν ομοιότητες και  διαφορές,με τις άλλες εποχές. Προσπάθησαν να ανακαλύψουν το καλοκαίρι, 
μέσα από τις πέντε αισθήσεις: 
ι βλέπουμε; τι γευόμαστε, τι μυρίζουμε, τι αγγίζουμε, τι ακούμε, αυτήν την εποχή;" 
Αποτυπώθηκε στην "παρεούλα" με τα παιδιά.
Δόθηκε και ατομικό φύλλο εργασίας 
Έμαθαν το τραγούδι "Γλυκό καλοκαιράκι " χορωδία Σπύρου Λάμπρου.
Για να το ακούσετε πατήστε εδώ. Ζωγράφισαν το τραγούδι

Επίσης το τραγούδι: "Ήτανε μια φρεγάτα παιδιά"
Για να το ακούσετε πατήστε εδώ. Τα παιδιά το δραματοποίησαν.
Με αφορμή το τραγούδι "Ρίκο, ρίκο, ρίκοκο" γνώρισαν φρούτα του καλοκαιριού.
                               
                          Για τη διατροφική αξία των φρούτων, γεύτηκαν εποχιακά φρούτα. 
                          (φυσικά τηρώντας,τις απαραίτητες υγειονομικές προφυλάξεις)

Και ήρθε η ώρα για ηλιοπροστασία. Έγινε συζήτηση για τον ήλιο, το ζωοδότη αστέρι, 
για τις ωφέλιμες και βλαβερές συνέπειες που έχουν οι ακτίνες του.
Έτσι κατέληξαν: "Ήλιος φίλος και εχθρός. Ώρα να προστατευτούμε απ' αυτόν." 
Στη συνέχεια γνώρισαν τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη και το ποίημα:" Ο ήλιος ο ηλιάτορας" . Το ζωγράφισαν:
                 Επίσης το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη  "το κοχύλι":
"'Έπεσα για να κολυμπήσω και άφησα την καρδιά μου πίσω.
Άφησα την καρδιά μου χάμω, σαν το κοχύλι μες στην άμμο."
Με "σιγή ιχθύος" , "άκουσαν" το κοχύλι και δημιούργησαν μια ιστορία.
Και λίγο μαθηματικά: "Αριθμοί και ψαράκια." 
Έβαλαν στη "θάλασσα" τόσα ψαράκια, όσα ο αριθμός που τους τύχαινε.
Μιλήσαμε για τη ζωή στο θαλάσσιο βασίλειο..Έτσι διαβάσαμε τα βιβλία:
 
Επικεντρώθηκαν και στα ζώα υπό εξαφάνιση και προσπάθησαν να βρουν τρόπους για να τα προστατέψουν. 
Για αυτό είδαμε τα βίντεο "Εγώη θαλάσσια χελώνα καρέτα -καρέτα."  
Για να το δείτε πατήστε εδώ.
Επίσης τα "δελφίνια από το Μαγικό κόσμο των ζώων". 
Για να το δείτε πατήστε εδώ.
Δημιούργησαν θαλασσογραφίες ομαδικές (με σφουγγάρι, τέμπερες, κολάζ):
και ατομικές.
Κατασκεύασαν μία κάρτα για την "Παγκόσμια Ημέρα του πατέρα", 
που φέτος ήταν στις 21 Ιουνίου 2020
και με το ποίημα από την Ιωάννα Κυρίτση - Τσιώτη: "Ο δικός μου μπαμπάς", 
έγραψαν ευχές για τον αγαπημένο τους μπαμπά.

Έπαιξαν πολλά παιχνίδια στην αυλή, όπως το παραδοσιακό "αλάτι ψιλό, αλάτι χονδρό...", όπου αντί για μαντήλι ο καθένας κρατούσε ένα βοτσαλάκι.
Βρήκαν νέους τρόπους έκφρασης για να  απασχοληθούν δημιουργικά 
και ατομικά στην αυλή. Ζωγράφισαν με κιμωλίες.

Και φυσικά καθημερινά κρατούσαν αποστάσεις, λόγω του ιού του κορωνοϊού.
Αποτυπώθηκαν τόσο χαρακτηριστικά από τον μικρό μας φίλο.